Labels

Friday, July 6, 2012

Apakah inflasi akan berlaku lagi?


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bersua sekali lagi kita. Kali ini saya nak bercerita pada tentang inflasi.

Mana satu pilihan anda?

1. Matawang yang banyak dengan nilai yang menyusut?




2. Logam emas yang sedikit tapi nilai yang meningkat?


PILIHAN DITANGAN ANDA. BERTINDAK DENGAN BIJAK....

Kadar inflasi banyak dipengaruhi oleh matawang Amerika Syarikat. Kalau matawang Amerika Syarikat jatuh, kadar inflasi akan meningkat.

Adakah kemungkinan US Dollar akan musnah/hancur/collapse?

Ya! Kejatuhan nilai matawang telah terjadi banyak kali di Amerika Syarikat. George Washington telah mengeluarkan Continental Currency, wang kertas yang pernah digunakan untuk membiayai Revolutionary War. Dolar Confederate telah dikeluarkan untuk membiayai Civil War. Ini adalah dua di antara banyak lagi matawang US Dolar yang telah musnah/hancur/jatuh/collapse!
Hari ini Amerika Syarikat telah mencetak BANYAK wang kertas untuk perang di Iraq dan Afghanistan, bayaran bil serta membeli produk daripada negara China.
Semakin banyak wang kertas dicetak semakin jatuhlah nilai matawang tersebut.

Apa yang perlu anda lakukan?
Saya ada 2 jawapan untuk soalan ini:

1. Jika anda sedar anda mempunyai pengetahuan kewangan yang limited atau kurang, daripada anda menyimpan wang kertas lebih baik anda simpan dalam bentuk emas dan perak fizikal. Menyedari hakikat inflasi saya telah mula beralih simpanan dalam bentuk emas dan perak fizikal untuk simpanan jangka panjang.

2. Jika anda adalah pakar kewangan, anda cipta syarikat percetakan dan cetak matawang ringgit anda sendiri! Adakah anda sudah mula faham kesan kejatuhan Dollar USD berkait rapat dengan kejatuhan RM. Mungkin anda baru sedar mengapa RM10 pada 10 tahun lepas dapat membeli lebih banyak barang daripada hari ini.

Bagaimana? Kalau ada niat hendak membeli emas, jangan tangguh-tangguh lagi. Kalau hari ini anda rasa harga emas mahal, jika ditunggu lagi harga emas memang akan bertambah mahal. Nasihat ringkas saya.. Jangan tunggu lagi – mulalah membeli eams dari sekarang. Belilah yang kecil , 1 dinar jika tak mampu membeli yang besar, Yang penting, sedikit-sedikit lama-lama jadi bukit.

Hubungi saya segera di talian 013-8174166  jika anda ingin menukarkan simpanan wang anda ke dalam bentuk emas jongkong atau jongkong perak. Stok 1 dinar, 10gram, 20 gram, 50 gram dan 100 gram available!

Jangan biarkan simpanan anda dicuri inflasi…


1 comment: