Labels

Monday, February 18, 2013

kelebihan Simpanan Emas

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Hari nak share sedikit tentang kelebihan menyimpan emas. Apa kelebihan menyimpan emas.
Ni nak cerita sedikit pengalaman saya, seingat saya, semasa saya mula bekerja iaitu sekitar tahin 1991, harga emas di pasaran sekitar RM40.  Masa tu gaji saya adalah sebanyak RM1600. Kalau gaji masa tu ditukar dalam bentuk emas, jumlah emas yang boleh dibeli dengan sebulan gaji adalah lebih kurang dalam 40 gm.

Sekarang , tahun 2013 selepas 22 tahun. harga emas sekarang sekitar RM180 segram.  maknanya emas dah naik hampir 5 kali ganda. Jadi kalau sekarang gaji RM1600 x 5 = RM8,000.. jangan terlalu seronok sebab hakikatnya..tiada kenaikan gaji. Gaji saya sebenarnya tak ada kenaikan jika dibandingkan 22 tahun dahulu. Mm... macam tak percayakan,  tapi itulah hakikatnya. kuasa membeli masih sama seoerti 22 tahun dahulu. kalau 22 tahun dahulu saya mula membuat simpanan emas setiap bulan,, dah tentu simpanan saya telah bernilai 5 kali ganda..

Dijangka pada tahun 2020, harga segram emas akan meningkat sebanyak Rm503. Sewkarang harga segram emas dalam lingkungan RM180. so jangan ketinggalan.. belilah sedikit-sedikit ikut kemampuan. Di Public Gold anda boleh membeli secara ansuran dengan membayar selama 4 bulan dengan harga yang kita lock sebelum ini.

Nak tahu lebih lanjut, sila hubungi admin...

No comments:

Post a Comment