Labels

Saturday, March 1, 2014

Locked Bayaran Haji Anda

Assalamulalaikum dan salam sejahtera,
Apa khabar semua. Harap semua sihat dan sentiasa dalam keredhaanNya. Harap anda yang membaca tulisan saya ini murah rezeki. Bukan saja rezeki wang ringgit malah yang paling penting ialah rezeki kesihatan yang optimum.

Dari pemerhatian saya, nilai ringgit kita semakin rendah. Harga barang semakin meningkat. Mana tidaknya kalau minyak dan eletrik naik, sudah pasti barang-barang yang lain akan menyusul naik..itu memang dah pasti.

Hari itu lalu di kaunter Tabung Haji. Mereka tenagh buat promosi untuk daftar haji.Percaya tak, kalau daftar sekarang, hanya boleh menunaikan haji pada tahun 2068. Adoi..masih hidup ke masa tu.. Tapi menurut pegawai Tabung Haji, itu cuma anggaran, mungkin boleh pergi lebih awal dari tarikh tersebut. Bila ditanya yuran untuk menunaikan haji, beliau menjawab sekitar RM10,000.00

Kalau hari ini anda ada RM10,000 dan disimpan dalam Tabung Haji, setiap tahun akan dapat dividen sebanyak katalah 10%..setiap bulan akan dapat RM1,000.0.0. Selepas 10 tahun akan ada RM13,000 lebih dalam bank anda.

Tak pasti 10 tahun nanti harga pergi haji masih berharga RM10,000.00 ? Kalau tengok kenaikan barang ini, sudah pasti yuran untu menunaikan haji akan meningkat juga, Apakah caranya untuk mempastikan wang yang kita simpan masih cukup untk kita menunaikan haji?

Saya cadangkan anda menukar wang anda kepada emas. sejak 2 tahun ini harga emas pada paras yang agak rendah. Jika anda 1 dinar hari ini berharga RM619 dan jika anda membeli 10 dinar ia berharga RM6,132. Jika anda ingin menyimpan untuk menunaikan haji jumlah simpanan dalam dinar adalah sekitar 20 dinar yang mana berharga sekitar RM12,000 lebih sekarang. Yang yang selebih tu bolehlah untuk membeli buah tangan untuk keluarga yang tinggal



Atau bagi yang belum menabung untuk menunaikan haji, bolehlah mula menabung sekarang. Paling mudah dan paling murah ialah membeli 1 dinar secara EPP dan consistant. Dengan menggunakan EPP bayaran sebulan sekitar RM150 bergantung kepada harga semasa kita lock. Settahun , jika consistant, anda dapat mengumpul 3 dinar, 10 taun 30 dinar..so less than 10 years , anda dah ada simpanan untuk menunaikan haji dengan hanya contribute RM150-RM200 sebulan bergantung kepada harga semasa emas.

Kenapa tidak bertindak sekarang.
Jika berminat boleh hubungi saya.. Dr. Asma 0138174166

KLIK SINI UNTUK HARGA SEMASA EMAS ATAU INGIN MEMBELI PRODUK PUBLIC GOLD

No comments:

Post a Comment