Labels

Thursday, September 27, 2012

Bijak ke membeli barang kemas sebagai simpanan?


Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Memang menjadi kegemaran wanita ingin mengguna barang kemas untuk perhiasan. Selain dari untuk perhiasan, barang kemas tersebut merupa bentuk simpanan. Tapi jika kita ingin membeli emas perhiasan untuk simpanan, ia merupakan keputusan yang tidak bijak.
Ini adalah kerana:

1.       Kita membeli emas yang sedikit dengan harga yang tinggi.
2.       Emas yang kita beli bukanlah emas tulin kerana terdapat campuran logam lain supaya ia mudah dibentuk dan mencantikkan rekaannya.
3.       Kalau kita membeli emas 916, adakah kita pasti ia benar-benar 916? Kedai emas jarang mempunyai alat untuk menguji ketulenan emas tersebut sebelum kita membelinya. Tapi apalah salahnya mulai sekarang, bila kita membeli barang kemas cuba periksa ketulenannya.

mungkin ada teman-teman yang lebih suka membeli emas dalam bentuk barang kemas , selain sebagai simpanan ia boleh juga diguna. 2 in 1 lah katakan… apa nasihat pada mereka?
Sebenarnya, pada masa ini Public Gold juga menjual emas dalam bentuk barang perhiasan bagi memenuhi mereka yang lebih gemar menyimpan emas dalam bentuk perhiasan, bukan dalam bentuk jongkong.
Kelebihan membeli barang kemas dari Public Gold adalah, tiada charge workmanship dikenakan . Anda hanya perlu membayar transportation cost. Dan yang paling penting, emas yang dijual .

Antara koleksi barang kemas public gold. Keterangan lebih Lanjut, layari www.publicgold.com.my untuk melihat pilihanyang menarik hati…. I series, D series

I series:



D series ;


No comments:

Post a Comment