Labels

Wednesday, December 12, 2012

Tanda inflasi dalam Public Gold Sdn Bhd

Assalamualaikum dan salam sejahtera, kita asyik bercakap tentang inflasi dan simpanan emas. Syukur, saya dah mula membuat simpanan emas sejak tahun 2010. Walaupun kalau dikira agak terlambat untuk saya mula menyimpan emas berbanding dengan usia. Kata orang untuk perkarayang positif never toolate to start, so ..apa lagi ..kawan-kawan diluar sana yang pernah terbaca tentang kebaikan menyimpan emas, mula buat tindakan sekarang.

Oh..bercakap tanda  inlasi dalam Public Gold Sdn Bhd, ini ynag terdetik di fikiran saya apabila saya membaca tentang syarat-syarat untuk menjadi dealer Public Gold ;

Tahun ini 2012 :
Normal dealer : RM20k
Priority dealer : RM100k
Master dealer : RM500k

Muali tahun hadapan, khabar yang kita dengar :

Normal dealer : RM50k
Priority dealer : RM200k
Master dealer : RM1 juta

Ha...kenapa jadi begini ? Pada pendapat peribadi saya.... mungkin dah ramai orang yang ada simpanan 100k, dengan itu mereka hanya membuat pembelian bernilai 100k dalam single resit dah boleh jadi prriority dealer. tak perlu nak introduce normal dealer.

Jadi sesiapa di luar ssana yang ada 100k , apa lagi mulakan langkah, monitor harga emas dan baca info tentang harga emas dalm 1 bulan. tapi pada pendapat saya, harga emas pada minggu ini qagak rendah. Sesuai untuk membeli emas dan seterusnya jadi Prriority dealer.

Ad pertanyaan, boleh hubungi saya di 013 8174166


No comments:

Post a Comment