Labels

Wednesday, December 12, 2012

Kelebihan Dealer Public Gold 1


Kelebihan menjadi dealer PG:
Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Saya sangat menggalakkan anda untuk menjadi dealer PG jika anda ingin membeli dalam kuantiti yang banyak. Banyak kelebihan yang diperolehi jika anda menjadi dealer PG.

1. Anda boleh menjual segala jenis produk public gold termasuklah Public Dinar, Public Silver, Public Jewellery, Product I- series dan Gold Bar.

Dengan ini , anda boleh memenuhi kehendak  pelbagai jenis pelanggan anda. Ada customer minat jewellery dan ada yang berminat dengan gold bar sahaja.
Untung menjadi Dealeer datang dari 3 cara:

·         Untung Capital Gain
·         Untung Komisen
·         Untung Buy back

Untung Capital Gain- semua orang dapat untung ini. Tak jadi dealer pun untung. Dalam erti kata lain, untung kenaikan harga emas. Bestkan berniaga emas, makin lama disimpan makin mahal. Tak expired dan takkan reput, Harga emas mencatitkan kenaikan 600% sepanjang 10 tahun kebelakangan ini.

Komisen :Normal dealer – 1% komisen
                  :Priority Dealer- 1.5% komisen
                  :Master dealer -2%

Setiap jualan kepada Public Gold Berhad akan mendapat komisen 0.5%
Bagi Priority dealer dan Master Dealer, dia akan menerima komisen dari setiap belian dealer yang dia rekruit/ introduced

Apabila anda sign up sebagai dealer ( RM20,000), pembelian pertama ini terus dikira untuk komisen sebanyak 1% daripada pembelian anda. Apabila accumulate sales anda mencapai RM100,000 anda akan di upgrade menjadi priority  dealer dengan syarat accumulate dalam masa 6 bulan dengan syarat  introduce 3 normal dealer atau membeli produk bernilai RM100k dalam single resit. Tempoh 6 bulan ialah :Jan-June / Julai- Dis , anda layak menerima 1.5% atas setiap pembelian. Setelah accumulate sales anda mencapai RM500,000 serta introduce 3 orang dealer baru ( Priority Dealer ) anda akan di upgrade menjadi Master Dealer dan layak menerima komisen 2% atas setiap pembelian.

Contoh ;
A membeli emas 100gram berharga RM18,500 daripada anda ( Normal dealer ). Anda layak menerima 1% daripada jumlah belian A iaitu sebanyak RM185,00.
Semua pembelian produk Public Gold, anda akan dapat komisen,

Untung Ketiga ; Untung Buy back
Jika pelangan nak beli emas mereka akan refer harga PG SELL.
Jika pelanggan kita merasa mereka sudah untung dan nak jual balik jongkong tersebut kepada kita, mereka akan lihat harga PG BUY.

Contoh :
B telah membeli emas 50gram pada Ogos tahun lepas. Setahun kemudian , bila harga naik, dia nak tukar gold bar dengan cash. Dia akan refer harga PG BUY iaitu RM8.099.00.
Saya beri B tunai RM8,099.00 dan saya mendapat gold bar 50gram tersebut.
Pada hari yang sama, C call dan beliau ingin membeli emas 50gram, Haa… inilah untung..
Saya refer harga PG SELL iaitu RM8,570.00. C bayar saya RM8,570 dan saya serahkan emas 50 gram tersebut.
Di sini saya telah mendapat untung RM471 untuk urusniaga BUY BACK ini. Alhamdulillah….
Inilah untung Public Gold yang paling best.
( Untuk dapat untung ini , kita perlu cash yang agak banyak,  tapi jangan risau, kalau ada pelanggan kita nak jual dan kita tidak cukup cash, suruh pelanggan kita jual direct kepada Public Gold Marketing Sdn.Bhd.)

**Tapi kalau ada pelanggan nak jual gold, hubungi saya dulu sebelum suruh dia orang jual kat public Gold Marketing Sdn. Bhd.

So.. apa tunggu lagi.. makin ditunggu, makin mahal harga emas. Makin ditunggu, makin sedikit emas yang dapat dibeli dengan RM20,000.

Apa yang menarik, bila kita sudah menjadi dealer, kita boleh locked harga untuk pelanggan kita, pelanggan akan berurusan dengan pihak Public Gold Marketing Sdn. Bhd. Tugas kita hanya sms atau email Public Gold untuk buat tempahan. Pelanggan kita akan bank in ke akaun Public Gold dan mereka boleh collect emas sendiri di cawangan di Kuching

Sesiapa yang berminat diharap bertindak sebelum 31/12/12 kerana kelayakan untuk menjadi delaer akan dinaikkan seperti dibawah : 
Normal dealer : RM50k
Priority Dealer : RM 200K
Master Dealer : RM1 juta

No comments:

Post a Comment