Labels

Wednesday, February 27, 2013

PGBUY DAN PGSELL

Assalamualaikumdan salam sejahtera,
Apa khabar semua. Nampak gayanya harga emas menurun lagi. Pada masa saya menulis catatan ini, 1 dinar  , harga PGSELL adalah RM705. Selama lebih satu tahun saya mengenali Public Gold, saya rasa ini adalah harga yang sangat rendah. Jarang harga mencecah harga ini. Sepanjang tahun 2012 , 1 dinar sekitar RM800-840. Jika anda belum membuat simpanan emas, nasihat saya, mulalah berbuat demikian.

Saya yakin anda tidak akan menyesal jika anda membeli emas dengan harga ini. Sebaliknya anda akan menyesal kerana membeli hanya 1 dinar....percayalah..

Ok melalut pula, sebenarnya, hari ini saya nak share tentang PGBUY dan PGSELL. Apa yang dimasudkan dengan itu.


 Sila rujuk imej di atas...

colum PG Sell adalah harga kita pantau jika kita ingin membeli produk Public Gold. Saya nasihat anda buat analisa harga sepanjang 3 bulan sebelum dan selepas. Semasa saya menulis catatan ini, harga emas adalah di paras sangat rendah dan inilah masa yang sesuai untuk anda membeli emas.

Colum PG Buy adalah penting untuk kita panatau jika kita ingin menjual emas dalam simpanan kita, Pastikan harga PG Buy hendaklah lebih tinggi dari harga emas yang kita beli dahulu dengan memasukkan harga transportation.

Harga emas biasanya tidak statik, ia boleh turn mendadak dalam beberapa jam dan kemudian meningkat dalam beberapa jam kemudian. Tidak mustahil kita boleh membeli dan menjual dalam masa yang singkat. di situlah kita boleh mendapat keuntungan dalam jangka masa singkat.



Imej diatas ni harga pada masa saya menulis catatan ini... kira lah sendiri . Jika sebagai dealer, mereka akan mendapat komisen 1% semasa membeli dan 0.5% apabila menjual..so buatlah keputusan yang bijak untuk simpanan .

Saya harap catatan yang ringkas ini akan dapat membantu anda membuat keputusan. Jika berminat boleh hubungi saya. Kalau ingin membeli produk , sila sms nama, no talifon, alamat email dan produk yang ingin dimiliki dan dimana anda ingin collect item anda. (Rujuk cawangan uang ada) Apabila menerima sms anda saya akan lock harga pada masa tersebut. Pihak Public Gold akan confirm dengan menghubungi anda pada keesokan harinya.

Talifon saya: 013 8174166

No comments:

Post a Comment