Labels

Wednesday, December 11, 2013

Panduan Membuat Jualan Kepada Public Gold

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera,

Setelah membeli emas, tentu anda akan bertanya, macam mana nak jual semula kepada Public Gold? Selagi kita tidak menjual emas yang kita beli selagi itu kita tak rugi dan tak untung. Kita mesti menjual semula emas yang kita beli untuk mendapat keuntungan jangka pendek. Setelah sasaran realistik anda tercapai, maka anda boleh menjual balik emas anda dengan mengikuti langkah berikut. Sasaran realisik adalah harga kita PGBUY hendaklah lebih tinggi dari harga .


1- Login Ke Akaun Public Gold Anda.
Jika anda masih tiada akaun, sila buat pendaftaran untuk membuka akaun terlebih dahulu. boleh log in di SINI



2- Pilih Menu “Order” 

Klik Pada Bahagian “Place Sellback”




3- Masukkan Kuantiti Item Pada Nama Produk Yang Ingin Dijual Semula. 

Kemudian Pilih Cawangan Untuk Anda Hantar Produk Tersebut. 

Jika Ada Sebarang Makluman, Sila Nyatakan Dalam Ruangan Yang DIsediakan, Jika Tiada Biarkan Kosong dan Teruskan Dengan Langkah Seterusnya. 


Untuk makluman, jika kita sudah lock harga untuk dijual semula kepada Public Gold, kita MESTI menghantar produk kepada branch yang sudah dipilih tadi dalam masa 24 jam. Jika harga BUY BACK esoknya turun ataupun naik, kita masih menjualnya dengan harga yang sudah di lock tadi.


Dengan ada kemudahan ini, kita hanya perlu membuat jualan semula dengan Public Gold untuk mendapat keuntungan jangka pendek. Dengan syarat kita pastikan harga  PGSELL semasa kita membeli dahulu lebih tinggi dari harga PGBUY masa kita menjual semula. 


Untuk tujuan tersebut, lebih baik kita simpan rekod secara manual untuk setipa item yang kita beli untuk memudahkan kita keep track dengan harga belian kita dulu.


Jika berminat dan telah terbuka hati untuk mula membuat simpanan dalam emas fizikal, sila hubungi saya , Asma di 0138174166 atau boleh klik SINI untuk harga emas sekarang.


Terimakasih kepada admin cikguemas.com, mengizin saya mengguna artikelnya. Semua admin dimurahkan rezeki dan sihat selalu

Semuga apa yang ditulis ini memberi manfaat  kepada teman-teman....


No comments:

Post a Comment